Uit de praktijk:
Een internationaal advocaten- en notariskantoor stapt over naar een volledig nieuw telefonieplatform. Van ‘klassieke’ vaste toestellen naar ‘bellen via mobiele app of client’. Voor dit project hebben we tijdens een zorgvuldige inventarisatie stilgestaan bij de impact ervan. Een van de conclusies was dat medewerkers het (zelf) instellen essentiële persoonlijke instellingen als ‘lastig’ konden gaan ervaren. Om medewerkers bewust te maken van het belang van de persoonlijke instellingen, zijn zij vooraf hierover geïnformeerd, konden vragen stellen, een korte leersessie volgen of op en na de Go-Live dag een coach raadplegen. Met deze aandacht (hulp) werd voor een ieder direct het gebruikersgemak en de bereikbaarheid vergroot.
De voordelen op een rijtje:
- Verbeterde flexibiliteit: Door medewerkers mee te nemen in de verschillende apparaten, waarmee ze overal en altijd kunnen bellen, verbeterd de bereikbaarheid.
- Persoonlijke ondersteuning: Onze coaches helpen medewerkers bij het instellen van de apps, zodat deze optimaal aansluiten bij hun persoonlijke voorkeuren en werkwijze.
- Betere prestaties: Door de persoonlijke instellingen kunnen medewerkers efficiënter werken en profiteren van de geavanceerde functies van de nieuwe apps.