Als een collega uit ons team – als functioneel implementatie assistent – actief bijdraagt aan een implementatie dan bereikt een organisatie over het algemeen een succesvolle invoering van een nieuw platform. Dankzij onze uitgebreide ervaring uit talloze klantbezoeken beschikken wij over een rijke bron aan praktijkinzichten. Hierdoor kunnen wij moeiteloos de vertaalslag maken van technische oplossingen naar functionele toepassingen die écht werken voor de medewerker. Wij staan naast de klant, denken mee en zorgen dat techniek begrijpelijk en bruikbaar wordt in de dagelijkse praktijk.


Uit de praktijk:

Inwoners, de klanten van een waterschap, gaven aan dat er – naast bestaande mediakanalen – behoefte was aan een digitaal kanaal. Dit betekende een uitbreiding van het huidige platform. Een geweldige klus waar wij onze bijdrage – assistentie – mochten leveren!

Een opsomming van onze diensten:

  • Een Klankbordsessie gaf goede perspectieven en inzichten. De businesspartner, die verantwoordelijk is voor de techniek en ontwikkeling, verzorgde deze sessie. Medewerkers die het kanaal gaan bedienen woonden de sessie bij.
  • De businesspartner ontwikkelde, op basis van de input uit de klankbordsessie, een proeftuin.
  • De proeftuin werd een ‘speeltuin‘ waarin medewerkers, via een ontwikkeld testscript met realistische scenario’s, ervaring kon opdoen.
  • Voor de medewerkers zijn verschillende leervormen besproken. Het was belangrijk om iedereen voor livegang te laten oefenen. De beste leervorm hiervoor was: SMART-Training. Voor het behalen van kwaliteit voegende we het volgende aan de training toe. ‘Met welke aspecten maken we van dit kanaal een kwalitatief goed communicatiekanaal?
  • De Go-Live! Ondanks vele successen blijft dit voor ons ook altijd spannend. De voorbereidingen hebben voor een zorgeloze dag gezorgd. Medewerkers waren enthousiast en omarmden de komst van het nieuwe kanaal, en zij handelden inkomende gesprekken effectief af. Als kers op de taart deelden de 1e inwoners (contacten) enthousiaste berichten over het nieuwe kanaal.
  • Tot slot, de evaluatie. Door iedereen met een dikke 9 beoordeeld.