Instructiemateriaal wordt door ons eigen ontwikkelteam ontwikkeld. Zij doen hun uiterste best om het materiaal (Nederlands- of Engelstalig) zo beknopt mogelijk en praktisch toepasbaar te ontwikkelen. Een instructie bevat:

  • Stappenplan;
  • Aandachtspunten;
  • Tips en Tricks;
  • Veel gestelde vragen.

Instructiemateriaal ontwikkelen we zowel schriftelijk als visueel.

Online visueel instructiemateriaal

Voor medewerkers die een werkwijze/procedure bij voorkeur visueel leren ontwikkelen wij visuele instructies. Deze instructies bieden we via verschillende kanalen online aan, zoals via YouTube (CompuSmart Online).

Naast YouTube publiceren we visuele instructiemateriaal per organisatie via een online omgeving aan. Een visuele instructiefilm toont, per applicatie, hoe diverse functies toe te passen zijn. Medewerkers dienen zich (eenmaal) voor een instructie te registreren waarna ze per e-mail een kijkerslink ontvangen. Afhankelijk van het abonnement dat u afsluit hebben medewerkers (onbeperkt) toegang. Zo gauw een nieuwe update beschikbaar is, vernieuwen wij de instructie op de achtergrond waardoor het ook voor de (nieuwe) medewerker toepasbaar is en blijft.

Voor een indruk van een visuele instructie, klik hier (een functie uit de instructie over ‘Bellen met Microsoft Teams’).

Schriftelijke Snelstart instructiekaart

Een Snelstart instructiekaart is een schriftelijk (*.pdf) document. Medewerkers kunnen naast het lezen van het document beschreven stappen direct uitvoeren en zelfstandig aan de slag gaan.

Handleiding / hand-out

Wanneer de inhoud niet geschikt is voor een Snelstartkaart dan ontwikkelen we een handleiding of hand-out.